woensdag 12 september 2007

Voorlopige conclusie en pad

Ik ben heel erg gefocussed geweest op het inhoudelijke aspect van de animatie. Vooral nu we voor het afstuderen de kans krijgen om een wat grotere productie te maken. De inhoud blijft me facineren, maar zorgt ook voor een hoop kopzorgen. Als ik terug kijk op wat ik allemaal gemaakt heb in de agelopen jaren en ook hoe ze tot stand zijn gekomen, kan ik alleen maar concluderen dat de vormexperimenten het leukste en het meest interessant zijn geweest. De weg naar deze onderzoeken is altijd moeizaam geweest omdat ik maar steeds vanuit een inhoudelijk punt begon. Des te groter was dan ook telkens de bevrijding om gewoon aan het werk te gaan wanneer zo`n experiment ontstond.
In deze experimenten en illustraties komt een duidelijke voorkeur in vormgeven naar voren waarbij licht een cruciale rol speelt. Mijn eerste ingeving is om hier mee verder te gaan. Kijken wat de vormgeeflijke mogelijkheden zijn binnen dat thema: licht.